Jag skulle ju bara titta

Ikväll åkte vi till Fry’s Home Electronics som måste vara (om man ska vara stereotyp) alla killars dröm att vandra omkring i. Dom hade verkligen allt och lite till inom elektronik med en cowboy touch över det hela. Kan inte förklaras, måste ses🙂

Detta är ju så intressant med USA, alla affärer har allt. Fattar inte hur det kan gå runt. Det gör uppenbarligen inte alltid det, Sears som ligger ett stenkast härifrån ska slå igen. Med en granne som Walmart är det kanske inte så konstigt.

Självklart finns det alltid toaletter som är gratis att använda och gärna ett café i affären, allt för att du inte ska behöva lämna affären utan shoppa så mycket som möjligt. Och där är kanske svaret, alla affärer ska ha allt så du bara ska handla hos dom och inte gå vidare. Hmmmm. Men jag vill inte handla mina trädgårdsmöbler på apoteket🙂 Kalla mig konservativ.

Tillbaka till kvällens aktiviteter. Vi skulle åka till Fry’s för att köpa kablar och adapter. Det visade sig att de sålde iPad 2. De fick nya leveranser varje dag så jag kunde reservera en. Lät inte så tokigt tyckte jag. Slipper springa i fler Apple stores där dom alltid är slut och kortare leveranstid än att beställa online. Så jag slog till🙂 Så nu väntar jag med spänning på ett telefonsamtal.

Sedan skulle jag titta på en cykel. Vi hade passerat en cykelaffär som hade rea så det kunde ju vara en bra start. Maken skulle inte ha någon cykel och skulle han ha det så skulle det vara en Mountain bike med massa växlar. Så det så. Helt plötsligt hade han hittat en cykel som han blev kär i, den var såååå lätt-trampad. Den hade inga växlar.

För mig sa det inte klick förrän med sista cykeln jag provade. Fick en sån frihetskänsla när jag cyklade runt där på parkeringen och såg framför mig alla cykelturer jag kan göra. Här finns det till och med cykelbanor och det verkar vara väldigt poppis att cykla. Så jag slog till igen🙂

Vi firade våra inköp med vårt första besök på Chilli’s med margarita och quesadillas. Mums!

För att runda av det hela var vi inne på Walmart och köpte cykellås, cykelhjälmar och lysen. Perfekt!

Några bildbevis finns inte, för jag tog inte med någon kamera. Jag skulle ju bara titta🙂

Om My life in Silicon Valley

Utvandrande smålänning som passande nog heter Christina och har flyttat till Amerikat med min Mathias (Karl-Oskar). Bloggar om vår vardag i det stora landet.
Det här inlägget postades i Shopping och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

